Intrebari frecvente:

 

1. Ce este sistemul Gemi 841?
  Gemi 841 este un sistem alcatuit din dispozitive  ce comunica intre ele prin semnale radio. Este destinat utilizarii in restaurante, baruri, cafenele, alte unitati de deservire in scopul servirii prompte a clientilor si eficientizarii activitatii chelnerilor.

 

2. Cum functioneaza sistemul Gemi 841?
  Prin simpla apasare a unui buton chelnerul este solicitat la masa clientului sau la bucatarie/bar/oficiu.

 

3. Care sunt beneficiile aduse unui restaurant de sistemul Gemi 841?
  Sistemul Gemi rezolva cea mai comuna problema in orice restaurant: cand este nevoie de chelner, acesta nu este de gasit. Clientul nu mai este nevoit sa faca semn cu mana, sa se ridice de la masa sau sa strige pentru a fi servit.  Deasemeni bucatarul  are la dispozitie instrumentul prin care cheama chelnerul pentru a ridica si servi cu promptitudine comanda clientilor. Cu cat servirea este mai operativa, mesele se elibereaza mai repede, se consuma mai mult,  deci veniturile din vanzari sunt mai mari si clientii sunt mai multumiti de promptitudinea cu care sunt serviti.

 

4. Cati chelneri poate avea restaurantul?
  Intr-un sistem Gemi pot fi intre 1 si 19 Pagere, deci maxim 19 chelneri.

 

5. Cate mese poate avea resturantul?
  Intr-un sistem Gemi pot fi intre 1 si  361 mese.

 

6. Cum stim ca un chelner a ajuns la masa care a initiat apelul?
La Butonul SMART a fost implementata functia de "acknowledge" apel. Utilizarea acesteia este optionala dar ajuta staff-ul restaurantului sa urmareasca modul in care chelnerii isi indeplinesc responsabilitatile fata de clienti. Cand chelnerul ajunge la masa actioneaza intr-o maniera speciala butonul (dublu click) iar acesta va emite un semnal ce va fi receptionat de pagerele celorlati chelneri (pentru a evita deplasarea la aceiasi masa a mai multor chelneri) si de modulul GemiLink ce va evidentia in interfatata aplicatiei GemiLink Manager ca masa a fost servita, dupa cat timp de la initiarea apelului, etc.
7. Cum stim ca un chelner a ajuns la bucatarie dupa ce a fost chemat de bucatar?
Statia SB2-103 are implementata functia "Time management". Cand chelnerul solicitat a ajuns la bucatarie actioneaza tasta CLEAR urmata de tasta corespunzatoare numarului de pager pe care il detine. Statia poate fi aceiasi de la care s-a initiat apelul sau o alta identica amplasata tot la bucatarie.  Pe interfata aplicatiei GemiLink Manager va fi evidentiat timpul dupa care chelnerul a ajuns la bucatarie de la initierea apelului prin care a fost chemat.  
8. De la cate sectii ale restaurantului pot fi apelati chelnerii?
  Intr-un sistem Gemi pot fi intre 1 si 19 Statii Bucatarie/bar/oficiu, deci maxim 19 sectii ale restaurantului.

 

9. Intr-un restaurant cu mai multi chelneri, care dintre acestia va fi atentionat de apelul initiat de la o masa?
  Butoanele Apel asezate pe mesele clientilor sunt organizate in "grupuri". Apelurile initiate de Butoane apartinand unui "grup" ajung la unul sau mai multe Pagere aflate in posesia chelneilor ce au in responsabilitate respectivul grup de mese. Numarul grupului se programeaza pentru fiecare Buton si Pager.

 

10. De la cate mese poate fi apelat un chelner?
  Un chelner este apelat de la grupul sau de mese. Un grup de mese este alcatuit din 1-19 Butoane Apel.

 

11. Cum isi impart chelnerii zonele de responsabilitate pentru deservirea clientilor?
  Fiecare chelner este apelat de la grupul sau de mese. In acest fel fiecare are zona sa de reponsabilitate in deservirea clientilor.

 

12. Cum este instiintat chelnerul la ce masa este solicitat?
  Pagerul aflat in posesia chelnerului afiseaza numarul mesei.

 

13. Cum se programeaza parametrii functionali ai dispozitivelor sistemului Gemi?
  Dispozitivele sistemului Gemi sunt preprogramate din fabrica, utilizatorul putand modifica parametrii printr-o procedura simpla descrisa in Instructiunile de utilizare.

 

14. Ce rol au Repetoarele intr-un sistem Gemi?
  Repetoarele intermediaza comunicatia intre toate dispozitivele sistemului, memoreaza apelurile, le transmit Pagerelor si maresc aria de acoperire a sistemului. Intr-un sistem Gemi pot functiona mai multe Repetoare, acestea comunica intre ele, deci se pot acoperi arii mai mari de deservire (sala de mese + terasa + etajul 1,2, etc).

 

15. Cate Repetoare pot functiona intr-un sistem Gemi?
  Intr-un sistem Gemi numarul de Repetoare nu este limitat.

 

16. Butoanele de Apel pot fi protejate impotriva sustragerii ?
  Da, Butoanele Apel pot fi fixate de masa sau in apropierea acestora (vezi componente sistem wireless de apelare chelneri Gemi 841). De asemenea, pot fi fixate de un suport tip meniu asezat pe masa.Butoanele Smart au prevazute gauri de fixare.

 

17. Cum sunt deosebite Butoanele Apel intre ele pentru a fi corect asezate pe mese?
  Butoanele Apel au etichete de identificare cu numarul grupului si numarul mesei.

 

18. Butoanele Apel pot fi personalizate cu numele restaurantului in care sunt folosite?
  Da, la comanda se poate face personalizarea Butoanelor Apel.

 

19. Daca un client nerabdator apasa Butonul Apel de la masa sa in mod repetat la intervale scurte de timp, in mod nejustificat, Pagerul corespunzator va suna "continuu"?
  Nu va suna continuu deoarece Butoanele Apel se protejeaza impotriva unei astfel de situatii, nu initiaza apeluri la apasari repetate cu frecventa mai mare de 5 secunde.

 

20. Respecta componentele sistemului Gemi 841 prescriptiile tehnice impuse de legislatia romaneasca si  directivele europeane pentru dispozitivele radio?
  Da, componentele sistemului Gemi 841 sunt dispozitive radio tip SRD ce functioneaza in banda  433MHz, conforme cu toate cerintele esentiale ale directivelor europene si reglementarilor romanesti aplicabile - , R&TTE 99/5/EC, HG 88/2003, EN 300 220-2 V2.1.1:2006, SR EN 300 220-2 V2.1.1:2006, EMC 89/336/EEC, HG 497/2003, EN 300 386 V1.2.1:2006, SR EN 300 386 V1.2.1:2006.

 

21. Care este durata de viata a bateriilor unui Buton Apel?
  Pentru modelele Smart si Clasic - aproximativ 2 ani. Pentru modelul Mini - 6 luni. 

 

22. De unde stim cand trebuie inlocuite bateriile unui Buton Apel sau ale unei Statii Bucatarie?
  Butoanele si Statiile Bucatarie transmit modulului GemiLink informatii privind starea bateriilor. In acest fel se pot lua masuri la timp pentru inlocuirea acestora.

 

23. La cat timp trebuie reincarcati acumulatorii unui Watch Pager?
   ~ 3 zile.

 

24. De unde stim cand trebuie reincarcati acumulatorii unui Pager?
  Pagerele avertizeaza cand capacitatea acumulatorilor scade sub un anumit nivel.

 

25. Daca doua sisteme Gemi 841 sunt instalate la restaurante vecine, apelurile unui sistem sunt semanlizate de Pagerele celui de-al doilea?
  Nu, dispozitivele sistemului Gemi pot fi programate sa functioneze pe frecvente diferite.

 

26. Pot fi monitorizate pe un calculator (PC) apelurile de la mese? 
  Da, apelurile de la mese pot fi monitorizate pe calculator utilizand dispozitivul GemiLink si aplicatia software GemiLink Manager  furnizata cu acesta. Apelurile sunt afisate pe display si semnalizate sonor.

 

27. Pot fi atentionati chelnerii prin mesaje vocale despre apelurile initiate de la mese?
  Da, aplicatia GemiLink Manager semnalizeaza sonor idicand apelantul prin mesaje vocale redate in sistemul audio atasat PC-ului (ex: mesaj vocal: "Grupul 1, Masa 5"). Deasemeni poate transmite acelesi mesaje vocale unor casti bluetooth. 

 

28. Daca in resturant muzica ambientala este generata de pe acelasi calculator pe care se instaleaza aplicatia GemiLink Manager, mesajele vocale generate de acesta vor deranja clientii? 
  Aplicatia GemiLink Manager poate selecta sistemul audio al PC-ului care va genera mesajele vocale. Se poate atasa calculatorului de exemplu un sistem de boxe USB suplimentar, astfel incat muzica ambientala si measjele vocale vor fi redatate de sisteme audio diferite, deci clientii nu vor fi deranjati.

 

29. Daca pe calculator ruleaza alte aplicatii POS (gestiune, emitere note de plata, etc), acestea vor functiona corespunzator concomitent cu aplicatia GemiLink Manager? 
  Da. Aplicatia GemiLink Manager poate rula in backround, pe ecran fiind vizibila fereastra aplicatiei de gestiune. La receptia unui apel iconita "Gemi"  va clipi in bara pentru a atrage atentia utilizatorului (asemeni programului de chat yahoo messenger).

 

30. Pot fi initiate apeluri catre chelneri de la calculator?
  Da, aplicatia GemiLink Manager are aceasta disponibilitate.

 

31. Pe ce tip de sistem operere se instaleaza aplicatia GemiLink Manager?
  Aplicatia GemiLink Manager se instaleaza pe sisteme de operere Wimdows: 2000, XP, Vista.

 

32. Functioneaza aplicatia GemiLink Manager pe un calculator cu touch screen?
  Da, functioneaza.

 

33. Cum sunt sterse apelurile dupa ce au fost afisate pe dispaly-ul PC-ului si luate la cunostinta de chelner?
  Apelurile se sterg in 3 moduri:

    1.automat dupa un timp setat de utilizator;

    2. cu mouse-ul: double click pe apel;

    3. utilizand un Buton Apel ales de utilizator pentru acest scop.

 

34. Cum aflu mai multe amanunte despre functionarea sistemului Gemi 841?
  Mai multe amanunte pot fi aflate din documentatia "Sistem wireless Gemi 841"